Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ideální cykly spalovacích motorů
Kertész, Tibor ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shrnutím základných teoretických poznatků ideálních termodynamických oběhů a vytvořit jejich matematické modely v Matlabu pro výpočet a vykreslení diagramů jednotlivých cyklů. Na základě vypočtených hodnot bylo možné porovnat jednotlivé oběhy mezi sebou.
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.
Vliv vlastností plynů na cyklus zážehové motoru
Ptáček, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Vlastnosti plynů vznikajících během spalování ve spalovacím motoru ovlivňují účinnost motoru a spotřebu paliva. Během spalování vznikají škodlivé látky, které mohou být redukovány optimalizací spalování. Práce sleduje změnu vlastností plynů uvnitř motoru při změně jejich teploty. Cílem práce je popis a modelování teoretických cyklů popisující termodynamický cyklus zážehového motoru. V první části jsou vysvětleny základní vlastnosti ideálních plynů a princip činnosti zážehového motoru. Druhá část se zabývá popisem spalovacího procesu a látkami, které do procesu vstupují a vystupují. Poslední část popisuje vytvořené teoretické modely a výpočet sledovaných vlastností plynů. V závěru jsou vytvořené modely porovnány mezi sebou. Dosažené výsledky a vytvořené modely mohou sloužit jako základ pro tvorbu složitějších programů.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Číp, Tomáš ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky zkušebního jednoválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip na kterém pracují a základní rozdělení. Vlastní práce se skládá z výpočtu, který je průběžně popisován. Výpočet se skládá ze čtyř částí. V první části se počítá termodynamický cyklus, v druhé se provádí návrh pístní skupiny, v další se určují síly působící na pístní skupinu a ve čtvrté části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Spalovací turbíny
Bukáček, Miroslav ; Kracík, Petr (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit rešerši na téma plynové turbíny a jejich porovnání se spalovacími pístovými motory. Práce pojednává o pracovních cyklech plynových turbín i spalovacích pístových motorů a jejich účinnostech. Obsahuje také popis základních komponent nutných pro chod plynových turbín. Na závěr je provedeno srovnání plynové turbíny a spalovacího pístového motoru.
Termodynamika ideálních cyklů spalovacích motorů v Matlabu
Pavlíček, David ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Klíčovým aspektem této práce je knihovna funkcí, jež obsahuje funkce pro výpočet ideálních cyklů spalovacích motorů. Práce je členěná do čtyř částí. V první části je úvodem stručně popsána historie a dále v první kapitole jsou pak popsány typy reálných motorů. V části druhé, kterou pokrývá kapitola druhá, se nachází popis problematiky z hlediska termodynamiky. Předposlední část se celá věnuje MATLABu. Od historického úvodu přes popis jednotlivých funkcí knihovny po příklad možného využití. V poslední části se nachází porovnání reálného cyklu spalovacího motoru s cyklem ideálním, vytvořeným za pomoci knihovny funkcí.
Vliv vlastností plynů na cyklus zážehové motoru
Ptáček, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Vlastnosti plynů vznikajících během spalování ve spalovacím motoru ovlivňují účinnost motoru a spotřebu paliva. Během spalování vznikají škodlivé látky, které mohou být redukovány optimalizací spalování. Práce sleduje změnu vlastností plynů uvnitř motoru při změně jejich teploty. Cílem práce je popis a modelování teoretických cyklů popisující termodynamický cyklus zážehového motoru. V první části jsou vysvětleny základní vlastnosti ideálních plynů a princip činnosti zážehového motoru. Druhá část se zabývá popisem spalovacího procesu a látkami, které do procesu vstupují a vystupují. Poslední část popisuje vytvořené teoretické modely a výpočet sledovaných vlastností plynů. V závěru jsou vytvořené modely porovnány mezi sebou. Dosažené výsledky a vytvořené modely mohou sloužit jako základ pro tvorbu složitějších programů.
Ideální cykly spalovacích motorů
Kertész, Tibor ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shrnutím základných teoretických poznatků ideálních termodynamických oběhů a vytvořit jejich matematické modely v Matlabu pro výpočet a vykreslení diagramů jednotlivých cyklů. Na základě vypočtených hodnot bylo možné porovnat jednotlivé oběhy mezi sebou.
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.
Termodynamika ideálních cyklů spalovacích motorů v Matlabu
Pavlíček, David ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Klíčovým aspektem této práce je knihovna funkcí, jež obsahuje funkce pro výpočet ideálních cyklů spalovacích motorů. Práce je členěná do čtyř částí. V první části je úvodem stručně popsána historie a dále v první kapitole jsou pak popsány typy reálných motorů. V části druhé, kterou pokrývá kapitola druhá, se nachází popis problematiky z hlediska termodynamiky. Předposlední část se celá věnuje MATLABu. Od historického úvodu přes popis jednotlivých funkcí knihovny po příklad možného využití. V poslední části se nachází porovnání reálného cyklu spalovacího motoru s cyklem ideálním, vytvořeným za pomoci knihovny funkcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.